Jak wpaść klientowi w oko, czyli o spójnej reklamie firmy.

2018-02-26
Jak wpaść klientowi w oko, czyli o spójnej reklamie firmy.

Jak wpaść klientowi w oko, czyli o spójnej reklamie firmy.

Na pewno miałeś kiedyś sytuację, gdy idąc chodnikiem, spotkałeś idącą z naprzeciwka obcą osobę, od której nie mogłeś oderwać wzroku. Wasze spojrzenia się skrzyżowały, na twarzy pojawił się uśmiech i mimo, że nie masz pojęcia, kim był ten człowiek, jego wygląd zapadł w twojej pamięci. Dzisiaj pokażemy ci, jak przenieść tę sytuację do świata biznesu. Dowiesz się, co zrobić, by klienci zapamiętali twoją firmę i kojarzyli ją z pozytywnymi, przyjemnymi emocjami.

Zanim podejmiesz działania reklamowe, musisz stworzyć identyfikację wizualną firmy. Powinny ją określać trzy cechy:

  • spójność,
  • oryginalność,
  • kreatywność.

Jak przekłada się to na praktykę? Po pierwsze, zadbaj o jedną kolorystykę, której będziesz używać w plakatach, ulotkach, papierze firmowym czy szablonie graficznym strony internetowej. Postaw na coś oryginalnego i wykaż się kreatywnością, by identyfikacja była wyrazista i kojarzyła się wyłącznie z twoją firmą. Gdy tego dopilnujesz, twoi klienci za każdym razem będą czuć, że pracują z profesjonalną, rzetelną marką. Przyzwyczajenie się do logotypu firmy daje też poczucie bezpieczeństwa i buduje zaufanie, które jest niezbędne w procesie sprzedaży. Zdecydowanie chętniej podejmujemy decyzję o współpracy, wiedząc z kim rozmawiamy i widząc, że mamy do czynienia z firmą dbającą o swój wizerunek.

skuteczna reklama firmy

Zalety spójnej identyfikacji wizualnej

Wykorzystanie identyfikacji wizualnej jest szczególnie ważne w kontekście reklamy ogólnej, skierowanej do dużej liczby osób. Załóżmy, że posiadasz biuro w centrum miasta, przy ruchliwej ulicy. Sygnalizując, że w tym budynku mieści się taka, a nie inna firma oferująca konkretne usługi, zyskujesz dostęp do ogromnej liczby klientów, do których wcześniej nie byłeś w stanie dotrzeć. Problem polega na tym, że inni przedsiębiorcy nie śpią, przez co nie łatwo wyróżnić się na tle innych reklam. Jak więc sprawić, by nasz przekaz nie zaginął w tłumie, lecz działał właśnie jak wspomniane wcześniej spotkanie z obcą osobą, której wyglądu nie możemy zapomnieć?

Chcąc osiągnąć najwyższą skuteczność w dotarciu do ogólnego grona klientów, należy wykorzystać trzy rodzaje nośników reklamowych, które dają najlepsze efekty. Po pierwsze, ekspozycje sklepowe lub nadruki na szybie. W obu przypadkach chodzi o wykorzystanie głównej ściany budynku do pokazania, jaka firma się tu mieści i w czym może pomóc klientowi. Przekaz powinien być ograniczony do minimum i informować o usługach, bez zbędnego tekstu, na który przechodnie i tak nie zwrócą uwagi.

Solidne potykacze reklamowe przyciągające uwagę

Drugim, znacznie bardziej rzucającym się w oczy nośnikiem, jest potykacz reklamowy. Wystawiany przed wejściem do biura, zajmuje część chodnika, przez co jest znacznie lepiej widoczny, niż nadruki na szybie. Warto wykorzystać go do reklamowania promocji ograniczonych czasowo, by klienci podejmowali decyzję o zakupie pod wpływem emocji. Przy zakupie potykacza warto zwrócić uwagę na solidność wykonania. Tanie, plastikowe potykacze często ulegają zniszczeniu na skutek silnego wiatru. W naszym sklepie znajdą Państwo solidny potykacz reklamowy mieszczący plakat formatu A1, który będzie mógł być wystawiony na zewnątrz nawet podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych.

potykacze reklamowe

Wreszcie ostatnim, trzecim nośnikiem wartym uwagi, są flagi z nadrukiem zawieszane nad wejściem do biura. Wykonane są z delikatnego materiału przepuszczającego powietrze, dzięki czemu swobodnie powiewają, skupiając uwagę lepiej, niż statyczne konstrukcje. Wykorzystując połączenie tych trzech metod i stosując spójną identyfikację wizualną, możesz mieć pewność, że klienci zapamiętają nazwę twojej firmy i oferowane usługi. Może nie przyjdą do ciebie wprost z ulicy, jednak gdy tylko będą potrzebować pomocy w branży, w której działasz, na pewno przypomną sobie o twojej firmie i podejmą współpracę.

Pokaż więcej wpisów z Luty 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel